Algemene voorwaarden

Algemene Voorwaarden voor Villa Verhuur – Casa Libertad

Huurovereenkomst

De villa gekend onder de naam Casa Libertad in Benissa wordt voor vakantieverhuring aangeboden
in naam van de eigenaar Ficcit BV . Alle reservaties door de eigenaar aanvaard, zijn onderworpen aan
deze voorwaarden, die geacht worden volledig te zijn aanvaard door de klant en door alle bewoners
in de overeenkomst vermeld.

Bevestiging

Boekingen via e-mail zullen worden bevestigd door een andere e-mail met de huurovereenkomst.
Deze dient door de klant te worden ondertekend en per e-mail terug te worden gezonden naar
info@casalibertad.be alsook een kopie van alle paspoorten of identiteitskaarten (verplichte
registratie). De villa zal in optie worden gehouden voor een periode van 5 werkdagen vanaf het
moment dat de eigenaar de “Huurovereenkomst” aan de huurder verzendt. Gedurende deze tijd,
dient de klant ervoor te zorgen dat de aanbetaling per bankoverschrijving wordt overgemaakt. Indien
niet aan deze voorwaarden wordt voldaan, dan zal de villa terug in de verhuur ter beschikking
worden gesteld.

Betaling

Een aanbetaling van 30% van de totale huurprijs wordt betaald op het moment van boeking. Zodra
de aanbetaling  per bankoverschrijving door de eigenaar in ontvangst is genomen, wordt een
boekingsbevestiging per e-mail  verzonden met vermelding van saldo en vervaldatum. Het saldo plus
een borg van € 400,00 dient 6 weken voor aankomst te worden betaald. Indien de verhuring minder
dan 6 weken voor reservatie plaatsvindt, dan is de volledige huursom plus de borg verschuldigd op
het moment van boeking. Indien de eigenaar de betaling niet tijdig (zoals vermeld op de
boekingsbevestiging) ontvangt en geen melding van de klant heeft ontvangen, wordt de reservering
automatisch geannuleerd. Vergoedingen voor de verwerking van de betaling worden aan de huurder
in rekening gebracht. Overschrijvingen via IBAN-bankrekeningen zijn kosteloos. Het is raadzaam
reservaties m.b.t. transport uit te stellen tot na ontvangst van de boekingsbevestiging.

Annulering door de klant

Alle annuleringen van reserveringen moeten per e-mail worden gemeld. De datum van annulering
wordt van kracht op de datum van ontvangst. Indien de annulering langer dan zes volle weken voor
aankomst plaatsvindt, dan wordt de aanbetaling van 30 % ingehouden. Indien de annulering minder
dan zes volle weken voor aankomst plaatsvindt, dan wordt de volledige huurprijs ingehouden.
Enkel indien er door een nieuwe pandemie opnieuw een reisverbod zou van kracht zijn dat is de
annulering kosteloos.

Wijzigingen

Elke wijziging van een bevestigde reservering, door de klant gevraagd binnen de termijn van zes
weken voor aanvang van de huur, brengt een supplement met zich mee van € 30,00 bovenop de
eventuele verhoging m.b.t. de herziening.

Wat is inbegrepen?

De huurprijs van de villa omvat accommodatie voor maximaal 6 personen, de kosten van water, Wi-Fi
+ onderhoud van zwembad & tuin zijn inbegrepen. De keuken is volledig uitgerust met kookplaat,
koelkast/diepvries, combi-oven, vaatwasser, koffiezetapparaat, servies, kookpotten, -pannen en
bestek. Wasmachine, strijkijzer en -plank zijn ook ter beschikking.

Wat is niet inbegrepen?

De huurprijs van de villa omvat geen persoonlijke verzekering, reisverzekering, vervoer noch vervoer
van en naar de luchthaven. Huur van linnen en handdoeken is verplicht: 17,50€/persoon/verblijf.
Eindschoonmaak is verplicht: 160 €/verblijf.
Er zijn zonnepanelen aanwezig, meerverbruik van elektriciteit wordt aan 0,40€/kwh
aangerekend en verrekend met de waarborg.
Wanneer er per maand wordt gehuurd krijgt u de effectieve factuur van de elektriciteit
aangerekend.
Het verbruik wordt gevolgd via een app en kan op navraag aangetoond worden (let op: gebruik geen
airconditioning met open ramen/deuren!).

Klachten

In het onwaarschijnlijke geval dat er een klacht zou zijn over de villa of diens inhoud tijdens het
verblijf, dan dient dit onmiddellijk telefonisch aan de beheerder te worden gemeld. Zij zal de nodige,
redelijke stappen ondernemen om de kwestie op te lossen. De eigenaar, noch zijn
vertegenwoordiger kunnen aansprakelijk worden gesteld voor eventuele klachten gemeld na de
boekingsperiode.

Bezetting

De villa zal klaar zijn vanaf 16:00u. op de datum van huuraanvang. Bij aankomst checkt de klant of de
villa en inventaris volledig/onbeschadigd zijn. Ontbrekende/beschadigde zaken dienen binnen de
24u. na aankomst aan onze beheerder te worden gemeld. Zij zal alles in het werk stellen met het oog
op vervanging/herstelling.
De villa dient te worden verlaten voor 10:00u. op datum van huureinde om eindschoonmaak en
voorbereiding voor de nieuwkomers te kunnen garanderen. Onze beheerder zal het huis inspecteren
om de inventaris en status op te nemen. Bij vertrek valt het onder de verantwoordelijkheid van de
klant om alle afstandsbedieningen voor TV, airconditioning units en sleutels van deuren en
garagepoort in de villa achter te laten.

Maximum aantal personen

In geen geval mogen meer dan 6 personen dan deze in de huurovereenkomst vermeld, in de villa
verblijven. Ook alle personen die aanwezig zijn dienen doorgegeven te worden voor de verplichte registratie van huurders! De villa mag niet worden verhuurd/onderverhuurd aan een andere groep/partij . De eigenaar en zijn beheerder behouden zich het recht om de toegang tot de villa te weigeren aan de
klant en zijn partij indien niet aan deze voorwaarden werd voldaan. Bij aankomst zal de klant worden
gevraagd zich te identificeren d.m.v. het tonen van de huurovereenkomst en van de paspoorten van
alle leden van de partij.

Verantwoordelijkheden van de klant

De klant dient zorg te dragen voor de villa en diens inhoud. De villa en alle apparatuur, keukengerei,
meubels enz., dienen proper – zoals bij aanvang van de huur – te worden overgelaten. De klant
beseft dat de villa geen hotel is; er is slechts eindschoonmaak en geen dagelijkse schoonmaak
voorzien. De klant dient te zorgen voor een nette status bij vertrek, o.a. een propere vaat, een lege
vaatwasser, alle keukenapparatuur gereinigd en de barbecue schoongemaakt waardoor
gebruiksklaar voor de volgende klanten. Hij dient er eveneens voor te zorgen dat de volledige
inventaris zich op de beoogde plaats bevindt, dat alle huishoudelijke afval inclusief flessen, blikjes,
plastic, karton en papier worden weggebracht naar de voorziene afvalcontainers (locatie: zie
huisreglement). Extra schoonmaakkosten of kosten voor reorganisatie van de inventaris zullen van
de waarborg in mindering worden gebracht.
De hoofdhuurder draagt er zorg voor dat geen enkel lid van de partij zich bezighoudt met een
activiteit in of rond het zwembad dat hinder veroorzaakt bij de buren, vervuiling veroorzaakt van het
water of schade berokkent aan de structuur of filter-apparatuur van het zwembad. Dit geldt
eveneens voor onaanvaardbaar, asociaal gedrag.
Tenslotte verzekert de klant dat geen enkel voorwerp uit het huis wordt verwijderd.

Verzekering

De huurprijs van de villa bevat geen persoonlijke verzekering van welke aard dan ook. Het wordt ten
zeerste aanbevolen dat de huurder een verzekering zowel voor zichzelf als voor de partij afsluit tegen
annulering, persoonlijke ongevallen en medische kosten (m.a.w. een complete reisverzekering).

Schade aan de villa

Tenzij in het geval van normale slijtage wordt de klant verantwoordelijk gesteld voor schade aan de
villa of diens inhoud ten gevolge van nalatigheid, opzettelijke schade of onverantwoord gedrag van
de partij die in de villa logeert of van hun gasten. Dergelijke schade dient onverwijld aan de
beheerder of rechtstreeks aan de eigenaar te worden gemeld. Kosten van reparatie of vervanging
dienen door de klant te worden aanvaard en betaald. Alle geschillen tussen eigenaar en klant worden
voor de Belgische Rechtbank berecht.

Waarborg

Een waarborg van € 400,00 wordt gevraagd tegen schade aan de villa, het meubilair, occasionele
overconsumptie, extra schoonmaak of reorganisatie van inventaris. Indien bij vertrek de villa netjes
wordt achtergelaten, indien niets beschadigd, verwijderd of gebroken is, zal de waarborg aan de
klant worden teruggegeven binnen de 2 weken na vertrek. De eigenaar behoudt zich het recht
beschadigde zaken te repareren of te vervangen en hiermee gepaard gaande kosten van de

waarborg in mindering te brengen. Breuk, verlies of schade kan voor een vertraging in de
terugbetaling van de waarborg zorgen tot de reparatie/vervanging werd uitgevoerd. Indien de borg
onvoldoende is om de kosten voor reparatie/vervanging te dekken, wordt de klant voor eventuele
extra kosten aansprakelijk gesteld.

Recht van toegang

De eigenaar, zijn beheerder of hun onderaannemers hebben ten allen tijde recht op toegang tot de
woning om het pand te inspecteren en voor het uitvoeren van noodzakelijke reparatie- of
onderhoudswerken, in overleg met de klant om diens privacy te respecteren.

Verantwoordelijkheden

Noch de eigenaar, noch zijn beheerder kan verantwoordelijk worden gesteld voor alle
omstandigheden buiten zijn controle inclusief mechanisch defect of uitval van een nutsvoorziening
zoals water, elektriciteit en WIFI of andere faciliteiten buiten controle van de eigenaar. De eigenaar
of zijn beheerder zal echter – in naam van de klant – alles in het werk stellen om het probleem te
verhelpen.

Persoonlijk letsel, schade of diefstal

De eigenaar en zijn beheerder kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor persoonlijk letsel,
dood, verlies van of schade aan persoonlijke bezittingen en voertuigen van de klant of van een lid van
de partij gedurende de verhuur van de villa. Ter voorkoming van diefstal dienen alle buitendeuren,
ramen en de garagepoort bij het verlaten van de villa afgesloten te worden.

Overmacht

De eigenaar kan niet aansprakelijk worden gesteld of verplicht worden tot het betalen van enige
vorm van schadevergoeding indien de uitvoering van de contractuele verplichtingen wordt
voorkomen of beïnvloed door ‘overmacht’. In deze Algemene Voorwaarden wordt met “overmacht”
bedoeld: eender welke gebeurtenis die de eigenaar of de leverancier van de dienst(en) in kwestie,
zelfs met de nodige zorg niet kon voorzien of voorkomen. Dergelijke gebeurtenissen kunnen
omvatten, maar zijn niet beperkt tot; oorlog, oorlogsdreiging, burgerlijke rellen of conflicten,
vijandelijkheden, stakingen of andere industriële conflicten, natuurrampen, brand, overmacht,
terroristische activiteiten, technische problemen met transport, sluiting van havens en ferry’s,
quarantaine, epidemieën, weersomstandigheden, regeringsmaatregelen of andere gebeurtenissen
buiten de controle van de eigenaar.

Annulering door de eigenaar

In het onwaarschijnlijke geval dat de eigenaar de boeking van de klant dient te annuleren, zal de
volledige huurprijs van de villa worden terugbetaald. Terugbetalingen blijven beperkt tot de huurprijs
van de villa. De eigenaar is niet aansprakelijk voor enige vorm van annuleringskost voor
reisarrangementen, enz.

Sleutels

U ontvangt bij aankomst de sleutels van de woning door onze beheerder Sylvie.

Tv

Er is Tv Vlaanderen aanwezig

Huisdieren

Dit moet ten allen tijden met de eigenaars besproken worden en wordt eventueel vermeld in de
huurovereenkomst, hiervoor kan een extra (schoonmaak)kost aangerekend worden.

Roken

Roken in de villa is verboden, dit is enkel toegestaan buitenshuis.

Geschillen en Toepasselijk Recht:

Geschillen: Geschillen tussen gasten en Casa Libertad zullen in eerste instantie worden opgelost
via bemiddeling. Indien een oplossing niet mogelijk is, zal het geschil worden voorgelegd aan de
bevoegde rechtbanken volgens de geldende wetgeving.

Toepasselijk Recht:

Op deze Algemene Voorwaarden is het recht van België van toepassing.
Door een reservering te maken bij Casa Libertad, stemt u in met deze Algemene Voorwaarden.
Deze voorwaarden kunnen te allen tijde worden gewijzigd zonder voorafgaande kennisgeving. Het
is uw verantwoordelijkheid om regelmatig te controleren op updates.

Ficcit BV – Casa Libertad – info@casalibertad.be – 0476628393